söndag 20 februari 2011

Äntligen har bygget tagit fart!

Vet inte om någon överhuvudtaget läser detta. Men jag tycker det är rätt kul att lägga upp bilder på hur det går. Detta är mitt första RIKTIGA bygge någonsin. Förr har jag bytt ett sliponsystem, blinkers och dylikt.

Detta kommer bli det "full monty" (stavas det så?). De flesta delarna har anlänt. Triumph-sadeln får jag sälja igen (på blocket). Likaså har jag en hel hög med överblivna delar som också ska ut där.

När den annonsen är upp länkar jag härifrån.

Så, nu till lite byggbilder (eftersom bilder säger mer än 1000 ord):
Tillpassning av den gamla sadeln.

Här får man bra uppfattning av hur slutresultatet kommer bli.

Telefix (höger)

Telefix (vänster)

CB900F, nu med svart MAC-avgassystem monterat
(luftburken borta, återstår montering av konfilter)

MAC close up!

Lite trixigt med 4 sammansvetsade rör som ska passas in

Hur fet kommer inte denna hojen bli med nya däck och en omlackering?

CB750 custom rear fender! Ramen ska kortas något...

Blir en liten "windscreen" fram så småningom...

Telefixer utan något på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar